Известие

Collapse
No announcement yet.

Дойде време за климатроник....

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Дойде време за климатроник....

    Станаха жеги,а какво по хубаво от това в жегата да си караш принцесата с охладено купе в посока Слънчев бряг
    В тази връзка искам да задам 2-3 въпросчета на по вещите от форума относно работата на климатроника.

    1.През какъв интервал от време си доливате фреон.Моят последно е доливан преди 3 години,тази е четвърта и мисля,че пак е за доливане.
    2.Влияе ли зададената температура различно върху разхода на колата.
    3.Какъв разход ви дават колите с включен климатроник на 16 градуса-градско.

  • #2
    Колега не съм специалист но от такъв знам че се ходи на преглед два пъти в годината - пролет и есен. Можело и веднъж годишно да се прави процедурата.
    По втория въпрос - принципно влияе вдига леко разхода. От доста колеги съм чувал (и тук съм чел) че с около 1л/100км се вдигал разхода. Лично аз за сега не съм установил дали е така, гледам че ми гори по заводски данни(колата от подписа) - в града 10-10,5 при спокойно каране, ако поразръчкам скача до 11; извън града 5,5-6,0 няма значение дали съм го включил или не. Настройките ги държа 19-20градуса. Рядко зимата слагам 25градуса.
    По третия въпрос немога да отговоря.
    sigpic
    Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
    АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
    АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

    Comment


    • #3
      Ако питаш майсторите на климатици, трябва веднаж годишно да си при тях. Аз за две години допълних системата веднаж и то поради недотам съвестно зареждане на същата в сервиза след смяна на радиатора на парното. А при добрата стара 155 не съм и помирисвал майстор вече шеста година. Просто когато е необходимо да се допълва фреон, ще го разбереш сам - не работи както трябва,особено при големи жеги. Разхода ми се вдига с 1-1,5 л при туинспарка,щото е слабичък. При дизела не го усещам. А иначе и при двете алфи зададената температура ми е 23 градуса и не я променям ни през зимата, ни през лятото.
      ...
      155 1,6 TS 16V `96
      166 2,4 JTD `99
      147 1,9 JTDm 8V `07

      Comment


      • #4
        Знам,че е нормално да харчи малко повечко,когато работи климатроника.Мисълта ми е такава-дали колата ще харчи повече при климатроник,който иска допълване отколкото при климатроник,който се обслужва всяка година.Иначе и аз съм доволен от моята система.Духа все още хладно,но не е както преди 3 г,когато бях в сервиза.

        Comment


        • #5
          Ами логически погледнато:
          компресора на климатроника се задвижва от двигателя, ако системата е пълна то компресора работи в нормален режим и харчи Хлитра/100км. Ако обаче системата не е нормално пълна то компресора ще опита да навакса като се натовари повече - от тук следва че двигателя трябва да увеличи разхода на Х+Nлитра /100км.
          Ако логиката ми е вярна то тогава е видно че ще гори повече ако климатроника не е в норми.
          Това са само логически съждения дали са верни незнам.
          Дано съм ти помогнал с нещо.
          sigpic
          Живота е компот и всеки се бори за слива във него.
          АЛФА РОМЕО 156 1,9 JTD предишна
          АЛФА РОМЕО 166 2,4 JTD сегашна 150p.s. 2003г

          Comment


          • #6
            Не мисля,че ще има осезаемо повишение на разхода,ако системата се нуждае от допълване. Ако напоследък ти се е качил разхода, поогледай се другаде
            ...
            155 1,6 TS 16V `96
            166 2,4 JTD `99
            147 1,9 JTDm 8V `07

            Comment


            • #7
              И моята логика е в тази насока,а именно,че при по натоварен компресор,който иска зареждане ще харчи повече.Аз за това питах дали някой е засякъл колко му гори градско с климатроник.Аз забелязах,че моята гори повече,когато е на зададена твърда степен на духане и по малко,когато е на автоматичен режим.

              Comment


              • #8
                Аз пък си мисля, че ако системата е непълна, просто няма какво да натоварва компресора повече отпреди. Т.е. - пълна система - по-високо налягане - по-голям товар. И това всичкото много се влияе от температурите. Друго - 'духа хладничко' - това не е критерий. Има си температури, които се гонят при пуснат климатик. Примерно 3-4 градуса на духалките при 28, да речем, навън. Автоклиматиците постоянно губят фреон/ хладилен агент/, не са като домашните хладилници, затова се пълнят всяка година. И накрая - хубавото на климатроника е, че компресора не върти постоянно, а когато е нужно. Отделно комфорта в купето е на ниво. Накратко туй то.
                Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                Lancia Kappa JTD '98 -

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                  И накрая - хубавото на климатроника е, че компресора не върти постоянно, а когато е нужно.
                  Това сигурно ли е? Или климатроника постоянно дава студен въздух, а като достигне зададената температура студения се омесва с топъл въздух? В смисъл въпроса ми е дали компресора наистина не върти постоянно?
                  sigpic166 TS 2.0 1999 ГИ

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                    Аз пък си мисля, че ако системата е непълна, просто няма какво да натоварва компресора повече отпреди.
                    Въобще не си прав.

                    Иначе на майстор се ходи само когато има нужда. Специалистите могат да препоръчат да се ходи по 2 пъти седмично на профилактика, но реално дкоато не се усети проблем, няма смисъл да се ходи. Аз карам вече 5-та година без никой да го е поглеждал моя.
                    _______
                    146 JTD - ex
                    Renault Megane II 1.5 dci - ex

                    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                    Comment


                    • #11
                      Обясни, моля.
                      Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                      Lancia Kappa JTD '98 -

                      Comment


                      • #12
                        А някой случайно да знае, къде е точно тръбичката за отичане на конденза?
                        166 2.4 JTD

                        Comment


                        • #13
                          Под радиатора на парното/климатика/.Тоест трябва да тече върху рейката
                          sigpicnicola 59 каза:....трее да помислиш по въпроса за засилването,понеже в момента можеш да спреш,и хеопсовата пирамида,ма не си в състояние да засилиш и кучешка колиба.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от qpwo Покажи съобщение
                            Това сигурно ли е? Или климатроника постоянно дава студен въздух, а като достигне зададената температура студения се омесва с топъл въздух? В смисъл въпроса ми е дали компресора наистина не върти постоянно?
                            Това е сигурно. Можеш да го чуеш, видиш и усетиш.
                            А иначе по книгите пише, че повече фреон в системата води до свръхналягане и излишно товарене на компресора. Затова мисля, че обратното също е вярно.

                            А колкото до дренажа - много важно е да е чист. Иначе има странни ефекти понякога...
                            Alfa Romeo 164 SUPER T. Spark /Base '95/ - gone for parts;
                            Lancia Kappa JTD '98 -

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от didod Покажи съобщение
                              А иначе по книгите пише, че повече фреон в системата води до свръхналягане и излишно товарене на компресора. Затова мисля, че обратното също е вярно.
                              Taка е. Ако няма фреон в системата и включите компресора принудително (шунтирате защитите), няма да окаже никакво съпротивление на двигателя. Това съм го изпробвал.

                              На мен друго ми стана интересно:
                              Защо когато колата работи на място, климатика ми охлажда повече, в сравнение с когато се движа с постоянна скорост, без да натоварвам двигателя, при 2000 об/мин да речем.
                              Last edited by b_angelov; d.m.y г., 14:28.
                              Alfa Romeo GTV 2.0 16V Twin Spark 150hp
                              Alfa Romeo 159 2.4 20V JTDm Q-Tronic 200hp

                              Comment

                              Working...
                              X